Konsten att få en tur som borde ta 41 minuter att ta 2 h och 40 minuter

Hur man åker till Tumba en onsdagmorgon:


1. Blir skjutsad av mamma en bit till pendeln, eftersom bussen är så himla knas. Då kmr busskiten, så jag hoppar på. Upptäcker att jag glömt mobilen hemma. SCORE!

2. Kommer till Spånga vid 8. 8.16 springer jag därifrån, till bussen, eftersom pendeln inte kommer att gå. Bussen går precis, så jag får kancka på rutan och får en utskällning av busschaffisen. Surgubbe. </3

3. Hem och hämta mobilen. Tillbaka till bussen. 

4. Åker till Sumpan, går massa omvägar (byggarbete, bajs) till pendeln. Den går inte därifrån heller. 

5. Åker till Centralen på en smockad tub. Står inte ens när Södertäljetåget ska komma där, så jag...

6. ...Åker till Alvik och tar tvärbanan därifrån till Årstaberg. Nu är klockan 9.30, alltså så började lektionen för en halvtimme sen. 

7. Väl framme i Årstaberg står det att pendeln mot Södertälje inte kommer att stanna där

8. Åker till Stockholm södra, svinförbannad, väntar en kvart..... och sen kommer tåget. 

Restid: 2 h och 40 min.
Och så lite mens på det.






Kommentarer
Postat av: Cajjsa

Sv: Haha nej då! ^^

Det samma! :)

2010-09-01 @ 20:22:21
URL: http://cajjsaz.blogg.se/
Postat av: emma olund

AAAAAAHHAHAHAAHHAHAHA JAG DÖR. DU HAR SÅN TUR HAHAHAHHAHHA

2010-09-02 @ 17:14:00
URL: http://emmm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0