I skuggan av Lasermannen

Nu tar vi allt från början.

I januari blev jag medlem på statist.se. Funderade lite innan om jag skulle gå med, eftersom det kostar. Tänkte att jag kanju prova en period.
En dag såg jag en annons för en ungdomsfilm. De som sökte behövde inte ha tidigare erfarenhet.
Jag skickade in en personlig hälsning och mitt CV.

Senare fick jag ett mejl att jag fick komma på en provspelning. Varit på några tidigare, så hade inte stora förhoppningar alls. Vet hur tufft det är att bli vald.

Åkte in till Söder. Väntade utanför. Tillslut så kmr det en tjej - Klara - och hennes mamma. Vi börjar snacka. Därinne blir vi tillslut runt 8 personer plus tre män. Mistre, Arvin & Per, regissörer och skådespelare.
Klara får gå in först. När hon kommer ut är det min tur, och vi säger "hoppas vi ses igen" Jag tänker "antagligen inte".
Inne får jag prata om mig själv framför en kamera.

Fyra dagar senare står jag inte ut längre. Jag ringer Mistre. Han säger att jag gått vidare till steg två - acting. Jag ska spela teater framför en kamera.
Manus skickas till min mail, och jag övar övar övar.

Så, hur gick det?


Men hur gick det då? Har bestämt att jag inte kommer säga ett ord om något som hade med provspelningen att göra förrän dom hört av sig. Om dom ens gör det. Skrev värsta långt om hela dan, som jag nu tog bort. Yup, här tar man inga risker, pratar jag om det så kommer inget hända. Har redan pratat om det för mkt, så nu ska jag hålla käften.

2010-04-17 @ 12:35:00

Inlägg jag skrev efter provspelningen. Jag tyckte det gick bra - och uppenbarligen så tyckte dom det också. När jag, Sofia, Victoria och Emma håller på att spela in vår skräckfilm så ringer han och säger att jag gått vidare till sista steget - teaterseminriet första veckan på sommarlovet.

Teaterseminariet höll på i fyra dagar på Subtopia i Alby. Gud vad kul det var, träffade så otroligt mkt bra människor! Helt galet kul hade vi! Spelade in en massa som vi sen kollade på.

På lördan samma vecka fick vi spela in en scen från filmen - och det var det sista vi fick visa. Sen var det upp till odm att välja vilka som skulle få vara med....


OCH DET FICK JAG :D Och jag är väldigt, väldigt väldigt glad.
:')

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad är det för någon film du ska vara med i?! :)

2010-08-03 @ 14:22:19
Postat av: P A T R I C I A (3 tävlingar pågår!)

haha okej x)

det är bra med mig, med dig? :)

2010-08-03 @ 19:36:27
URL: http://patriciajacobs.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad kul, grattis! Vad är det för film? Tack för kommentaren på min blogg :)

2010-08-03 @ 19:37:50
URL: http://ansen.blogg.se/
Postat av: Cajsa

visst är han!? ^^

2010-08-03 @ 19:42:42
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: saarA

Oj vad roligt! Grattis! Vad är det för film? :)



svar: haha va bra att jag inte var ensam med att tycka det! xd 5år! :)

kram

2010-08-03 @ 19:53:51
URL: http://bbu.blogg.se/
Postat av: bästa mormor

Många STORA Grattis

2010-08-04 @ 11:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0